Спецификации на силовата линия за Volvo FМ

  • Двигатели
  • I-Shift
  • Софтуерни пакети за I-Shift
  • Ръчни скоростни кутии

  • Задни мостове
  • Задни мостове - предавателни числа
  • Комбинации на силовата линия
  • РТО механизми

  • Двигатели

      D11K D13K
    Стандарт за емисиите Euro 6 Euro 6
    Бр. цилиндри 6 6
    Работен обем 10,8 дм3 12,8 дм3
    Ход на буталото 152 мм 158 мм
    Вътрешен диаметър 123 мм 131 мм
    Съотношение на компресия 17.0:1 17.0:1
    Спирачен ефект на двигателната спирачка 160 кВт (2 400 об./мин.) 200 кВт (2 300 об./мин.)
    Ефект VEB 290 кВт (2 400 об./мин.)  
    VEB опция  
    Ефект VEB+   375 кВт (2 300 об./мин.)
    VEB+   опция
    Маслени филтри 2 пълен поток, 1 байпас 2 пълен поток, 1 байпас
    Обем на маслото за смяна, включително масления филтър 36 л 33 л
    Охладителна система, общ обем 36 л 38 л

    Интервал за смяна на маслото

    До 100 000 км или веднъж годишно с VDS4.

    Изисквания към горивото

    Само гориво, несъдържащо сяра (EN590, сяра макс. 10 части на хиляда).

    РТО механизъм на двигателя

      Изходен въртящ момент Отношение, D11K Отношение, D13K
    EPTT650 650 Нм* 1.08:1 1.26:1
    EPTT1000 1000 Нм*   1.26:1
    * Изходен въртящ момент при шофиране и в спряло положение.
    Двигател D11K, криви на мощността/въртящия момент

    D11K – мощност/въртящ момент

    Нетна изходна мощност съгласно: EC 582/2011

    D11K330 (243 кВт)  
    Максимална мощност при 1600-1900 об./мин. 330 к.с.
    Максимален въртящ момент при 950-1400 об./мин. 1600 Нм
    D11K370 (273 кВт)  
    Максимална мощност при 1600–1900 об/мин 370 к.с.
    Максимален въртящ момент при 950–1400 об./мин 1750 Нм
    D11K410 (302 кВт)  
    Максимална мощност при 1600–1900 об/мин 410 к.с.
    Максимален въртящ момент при 1000–1400 об./мин 1950 Нм
    D11K450 (332 кВт)  
    Максимална мощност при 1600–1900 об/мин 450 к.с.
    Максимален въртящ момент при 1000–1400 об./мин 2150 Нм
    Двигател D13K, криви на мощността/въртящия момент

    D13K – мощност/въртящ момент

    Нетна изходна мощност съгласно: EC 582/2011

    D13K420 (309 kW)  
    Максимална мощност при 1400–1800 об./мин 420 к.с.
    Максимален въртящ момент при 860–1400 об./мин 2100 Nm
    D13K460 (338 kW)  
    Максимална мощност при 1400–1800 об./мин 460 к.с.
    Максимален въртящ момент при 900–1400 об./мин 2300 Nm
    D13K500 (368 kW)  
    Максимална мощност при 1400–1800 об./мин 500 к.с.
    Максимален въртящ момент при 1000–1400 об./мин 2500 Nm
    I-Shift

    12-степенна предавателна кутия с демултипликатор и делител със система за автоматична смяна на скоростите. I-Shift може да бъде оборудвана с компактен ретардер, РТО, допълнителна хидравлична помпа със серво механизъм и маслен радиатор.

    I-Shift

    Тип Последна предавка Въртящ момент двигател, Одобрение на БТК
    AT2412F Директна 2400 Нм 44 тона
    AT2612F Директна 2600 Nm 100 тона
    ATO2612F Повишаваща 2600 Nm 100 тона

    Софтуерни пакети за I-Shift

    Базова версия (TP-BAS)
    TP-BAS е стандартният софтуерен пакет, доставян с I-Shift, който включва базовите функции на скоростната кутия за шофиране навсякъде.

    Софтуер за смяна на предавките на I-Shift, предназначен за дистрибуцията (TP-DIST)
    TP-DIST адаптира функцията на скоростната кутия към специфичните условия в сегмента на дистрибуцията. Този софтуер включва функции, които подпомагат маневреността при потегляне от спряло положение, при маневриране, както и при шофиране с ниска скорост.

    Софтуер за смяна на предавките на I-Shift, предназначен за строителството (TP-CON)
    TP-CON адаптира функцията на скоростната кутия към специфичните условия в сегмента на строителството. Този софтуер включва функции, които подпомагат маневреността при потегляне от спряло положение, при маневриране, както и при шофиране с ниска скорост. Този софтуер може също така да се справя с тежки пътни условия.

    Софтуер за смяна на предавките на I-Shift, предназначен за транспорт на дълги разстояния (TP-LONG)
    TP-LONG съдържа интелигентни функции, които намаляват разхода на гориво. Този софтуерен пакет е идеален за превози на дълги разстояния, където голямо внимание се обръща върху икономията на гориво. Този пакет включва функцията I-Roll.

    Транспорт при тежки условия (TP-HD)
    TP-HD оптимизира I-Shift за транспорт при тежки условия с голямо брутно тегло на композицията (> 85 тона). Независимо от брутното тегло на композицията водачът може винаги да оптимизира управляемостта, като избере или деактивира режима за тежки условия и активира режим на превози на дълги разстояния. Функциите в софтуерния пакет предлагат и
    предимства за товарните автомобили, превозващи няколко ремаркета.

    Софтуерни пакети за I-Shift

    Варианти за продажби TP-BAS TP-DIST TP-CON TP-LONG TP-HD**
    Основни функции на РТО (APF-BAS)
    Разширени PTO функции (APF-ENH) o o o o o
    Базово регулиране на избора на предавки (AMSO-BAS)
    Разширено регулиране на избора на предавки, вкл. преминаване към по-ниска предавка (AMSO-AUT) o o o
    Основни професионални функции (AVO-BAS)
    Подобрена ефективност – лоши пътища (AVO-ENH) o o o
    Базова стратегия за смяна на предавките
    Смяна на предавките „производителност“
    Контрол на температурата на маслото в скоростната кутия
    Включване при тежки условия за потегляне
    I-Roll (•)
    Интелигентен круиз контрол (•)
    Контрол при потегляне
    Подобрена стратегия за смяна на предавките (БТК ≤ 85 т)
    Контрол на голямо БТК при тежки условия (85 т < БТК ≤ 180 т)
    Ултра предавка за бавен ход* (ASO-ULC) o o o
    Предавка за бавен ход* (ASO-C) o o o
    Няколко скорости на заден ход* (ARSO-MSR) o o o
    I-See (PVT-BAS) с използване на GPS данни o o
    I-See (PVT-EXT) с използване на GPS данни o o
    • Стандартна (•) Тази функция може да се използва, когато е активиран TP-LONG. o Опция – Не се предлага
    *Само AT2612F, ATO2612F, ARSO-MSR изисква ASO-ULC или ASO-C.
    **Само AT2612F и ATO2612F
    Ръчни скоростни кутии

    14-степенна предавателна кутия с демултипликатор и делител с две предавки за бавен ход, дванадесет синхронизирани предни предавки и четири задни предавки. Механизмът за превключване с жила осигурява кратки и отчетливи ходове за превключване на предавките и елиминира вибрациите в ръкохватката на лоста за превключване на предавките. Патентованият синхронизатор със сервофункция осигурява по-малко усилие при смяна на предавките. Скоростните кутии могат да бъдат оборудвани с компактен ретардер, РТО механизъм, авариен усилвател на сервоуправление и маслен охладител.

    Спецификации на ръчната скоростна кутия

    Тип Последна предавка Въртящ момент двигател, Одобрение на БТК
    VT2009B Директна 2000 Нм 60 тона
    VT2214B Директна 2200 Нм 100 тона
    VTO2214B Повишаваща 2200 Нм 100 тона
    VT2514B Директна 2500 Nm 100 тона
    VTO2514B Повишаваща 2500 Nm 100 тона

    Задни мостове

    Тип Мост Предавка Максимален въртящ момент Максимално натоварване на основните/спомагателните мостове Одобрение на БТК
    Единична редукция          
    RSS1344C/D Единичен Хипоидна 2600 Nm 13 тона 44 тона
    RSS1356 Единичен Хипоидна 2 400/2 800 Нм 13 тона 56/44 тона
    RSS1360 Единичен Хипоидна 3550 Nm 13 тона 60 тона
    RTS2370A Тандемен Хипоидна 3550 Nm 23 тона 70 тона
    Редукторна главина          
    RSH1370F Единичен Конично спираловидно изрязване 3550 Nm 13 тона 70 тона
    RTH2610F Тандемен Конично спираловидно изрязване 3550 Nm 26 тона 100 тона
    RTH3210F Тандемен Конично спираловидно изрязване 3550 Nm 32 тона 100 тона
    RTH3312 Тандемен Конично спираловидно изрязване 3550 Nm 33 тона 120 тона

    Задни мостове - предавателни числа

    RSS1344C/D RSS1356 RSS1360 RTS2370A RSH1370F RTH2610F RTH3210F RTH3312
    2.31:1* 2.50:1 2.47:1 2.43:1 3.46:1 3.33:1 3.33:1 3.61:1
    2.47:1* 2.64:1 2.64:1 2.57:1 3.61:1 3.46:1 3.46:1 3.76:1
    2.64:1 2.79:1 2.85:1 2.83:1 3.76:1 3.61:1 3.61:1 4.12:1
    2.85:1 3.10:1 3.08:1 3.09:1 4.12:1 3.76:1 3.76:1 4.55:1
    3.08:1 3.44:1 3.40:1 3.40:1 4.55:1 3.97:1 3.97:1 5.41:1
    3.36:1 3.67:1 3.67:1 3.78:1 5.41:1 4.12:1 4.12:1 7.21:1
    3.70:1   4.11:1 4.13:1   4.55:1 4.55:1  
    4.11:1     4.50:1   5.41:1 5.41:1  
    4.63:1     5.14:1     7.21:1  
    5.29:1     5.67:1        
          6.17:1        
    * За RSS1344D.

    Комбинации на силовата линия

      D11K330 D11K370 D11K410 D11K450 D13K420 D13K460 D13K500
    Ръчна скоростна кутия
    VT2009B        
    VT2214B  
    VTO2214B  
    VT2514B      
    VTO2514B      
    I-Shift              
    AT2412F  
    AT2612F
    ATO2612F
    Мостове с единична редукция
    RSS1344C/D
    RSS1356
    RSS1360
    RTS2370B
    Мостове с редукторна главина
    RSH1370F
    RTH2610F
    RTH3210F
    RTH3312

    РТО механизми

    Съществува широка гама от РТО решения, които зависят или не зависят от съединителя, за задействане на всички видове оборудване на шасито.

    МОНТИРАНИ КЪМ ДВИГАТЕЛЯ

    PTER-DIN
    Монтиран към двигателя РТО механизъм за директно свързване на хидравлична помпа.

    PTER1400
    Монтиран към двигателя РТО механизъм за свързване чрез фланец на хидравлична помпа.

    PTER100
    Монтиран към двигателя РТО механизъм за свързване чрез фланец на хидравлична помпа.

    МОНТИРАНИ КЪМ СКОРОСТНАТА КУТИЯ

    PTR-F
    Прикрепване чрез свързващ фланец при ниски и високи обороти.

    PTR-FL/FH
    Прикрепване чрез свързващ фланец при ниски и високи обороти.

    PTR-D/PTR-DM/PTR-DH
    Ниски/средни/високи обороти с DIN свързване за директно прикачване на хидравлична помпа.

    PTRD-F
    Високи обороти с прикрепване чрез свързващ фланец за директно свързване на карданен вал.

    PTRD-D
    Високи обороти с двойно задвижване. Предно и задно DIN свързване за директно прикрепване на хидравлични помпи.

    PTRD-D1
    Високи обороти с двойно задвижване. Прикрепване чрез свързващ фланец отзад и DIN прикрепване отпред.

    PTRD-D2
    Високи обороти с двойно задвижване отзад и единично задвижване отпред. Прикрепване чрез два свързващи фланеца отзад и едно DIN прикрепване отпред.

     

    Изтегляне

    Спецификации на силовата линия

    Изтегляне на пълните спецификации на силовата линия във формат PDF.

    Изтегляне(PDF, 3.9 MB)
    Свържете се с местен дилър

    Приближете се до Volvo FМ

    Изгответе спецификациите на товарния автомобил, който е перфектен за вас. Всичко това се случва при местния дилър на Volvo Trucks.

    Свържете се с местен дилър