Спецификации на шасито за Volvo FМ

 

  • Височини на шасито
  • Макс. натоварване на предния мост
  • Задно окачване
  • Височини за прикачване на лафета
  • Тегличи
  • Резервоари за гориво
  • Резервоари за АdBlue
  •  

     

  • Лафети
  • Volvo Dynamic Steering
  • Повдигане на тандемния мост
  • Спомагателни оси, разположени след задвижващия мост
  • Спомагателни оси, разположени пред задвижващия мост
  • Спирачки 
  •  

    Височини на шасито

    X-Low (влекач) приблизително 810 мм
    Ниско приблизително 850 мм
    Средно приблизително 900 мм
    Високо приблизително 1 000 мм

    Максимално натоварване на предния мост (тона)

      Въздушно Ресорно
    Много ниско 8
    Ниско 8
    Средно 9 9
    Високо 9 10/20*
    * С двойни предни мостове (FAA20).

    Задно окачване

    Тип Мостове Окачване Натоварване на основните/спомагателните мостове Редукция Спомагателни мостове, разположени зад/пред задвижващия мост
    Единичен
    RAD-L90 4×2 Ресорно/многолистово 13 тона Единична/редукторна главина  
    RAD-GR 4×2 Въздушно 11,5/13 тона Единична/редукторна главина  
    Спомагателен мост
    RADT-AR 6×2 Параболично 19/21 тона Единична/редукторна главина Спомагателен мост, разположен зад задвижващия мост (фиксиран)
    RADT-GR 6×2/8×2 Въздушно 19/20,5/22,5/23 т Единична/редукторна главина Спомагателен мост, разположен зад задвижващия мост (фиксиран/управляем/самостоятелен управляем мост)
    RAPD-GR 6×2 Въздушно 19/22 тона Единична/редукторна главина Спомагателен мост, разположен пред задвижващия мост (фиксиран/управляем
    RADD-BR 6×4/8×4 Параболично 21 тона Единична/редукторна главина  
    RADD-TR1 6×4/8×4 Параболично/конвенционално ресорно 23/26 тона Единична/редукторна главина  
    RADD-TR2 6×4/8×4 Конвенционално ресорно 26/32 тона Редукторна главина  
    RADD-GR 6×4/8×4 Въздушно 21/23/26 тона Единична/редукторна главина  
    RADDT-GR 8×4/10x4 Въздушно 27/33/36 тона Единична/редукторна главина Спомагателен мост, разположен зад задвижващия мост (управляем)
    RAPDD-GR 8×4 Въздушно 27/30,5/32/35 тона Единична/редукторна главина Спомагателен мост, разположен пред задвижващия мост (управляем)
    RAPDT-GR 8x2 Въздушно 27/30/30,5/31,5/32 тона Единична/редукторна главина Спомагателен мост, разположен пред задвижващия мост (управляем) + спомагателен мост, разположен зад задвижващия мост (фиксиран/управляем)

    Височини за прикачване на лафета

    Задвижване Шаси Окачване Височина на рамата Височина на лафета* Гума Мин. височина на прикачване** Номинална височина при движение**
    4×2 Много ниско RAD-GR 266 140 295/55 867 912
      Много ниско RAD-GR 266 140 295/60 887 932
      Ниско RAD-GR 266 140 315/60 955 1015
      Средно RAD-GR 266 140 315/70 1014 1075
      Средно RAD-GR 300 140 315/70 1031 1092
      Високо RAD-GR 266 140 315/80 1056 1147
      Високо RAD-GR 300 140 315/80 1090 1164
    6×2 Ниско RADT-GR 266 160 315/60 975 1035
      Средно RADT-GR 266 160 315/70 1034 1095
      Средно RADT-GR 300 160 315/70 1051 1112
      Високо RADT-GR 300 150* 315/80 1160 1234
      Средно RAPD-GR 266 160 315/70 1034 1095
      Средно RADT-GR 300 160 315/70 1051 1112
      Високо RAPD-GR 266 160 315/80 1076 1167
      Високо RAPD-GR 300 160 315/80 1110 1184
    6×4 Високо RADD-GR 300 150* 315/80 1173 1234
    8x4 Високо RAPDD-GR 300 160 315/80 1137 1207
    * +60 мм височина за монтиране.
    ** Приблизителни височини.

    Тегличи
    Централно монтирани, частично монтирани от долната страна и монтирани от долната страна тегличи за ремаркета с централна ос. Тегличите позволяват монтиране на интервали от 25 милиметра.

    Резервоари за гориво
    Алуминиеви или стоманени резервоари с вместимост от 150 до 900 литра. Максималната вместимост за гориво е 1 480 литра за влекач 4×2.

    Резервоари за АdBlue
    Пластмасови. Обем от 32 до 90 литра. Помпата за AdBlue е вградена в модула на резервоара за AdBlue.

    Лафети
    Сертифицираният монтаж позволява натоварване до 36 тона. В гамата е включен стандартен по ISO лафет с L-образни профили на различна височина, което позволява значителна свобода на избора. Монтираният посредством фланец лафет е вариант с ниско тегло, тъй като не изисква допълнителна метална плоча за прикрепване. Височината на седловото прицепно устройство над шасито е от около 140 милиметри. За определени спецификации като опция се предлагат вградено смазване и индикатор на свързването с ремаркето.

    Volvo Dynamic Steering
    Активна кормилна система с наслагване на въртящия момент. Осигурява по-голяма сила върху кормилното управление при ниски скорости, намалява отката на волана и го задържа в положение точно напред при спиране върху повърхности с разпределено триене. Воланът се връща автоматично в неутрално положение при движение както напред, така и назад.

    Volvo Dynamic Steering вече се предлага за всички конфигурации на мостовете, включително за автомобили с двойни предни мостове.

    Повдигане на тандемния мост
    Дава възможност за изключване и повдигане на най-задния двигателен мост с цел намаляване на разхода на гориво и радиуса на завой. Чрез натискане на бутон на арматурното табло водачът може да повдигне моста, когато товарният автомобил е без товар. При натоварване на автомобила мостът се спуска и се задейства автоматично. 

    Повдигането на тандемния мост се предлага за конфигурации 6×4 и 8×4 (с тандемен спомагателен мост), оборудвани с дискови спирачки.

    Задно разположени спомагателни мостове
    Предлагат се в няколко конфигурации – фиксирани с единични или сдвоени колела, самоуправлявани или активно управлявани. Натоварване на мостовете: 7,5, 9,5 или 10 тона.

    Предно разположени спомагателни мостове
    Предлагат се във фиксирани и активно управлявани варианти, както за влекачи, така и за шаси кабини. Натоварване на мостовете: 7,5 или 9 тона.

    Спирачки

    EBS (Спирачна система с електронно управление) предлага първокласна реакция, ефективност и усещане за спиране, както и достъп до множество практични функции. EBS вече се предлага както за дискови спирачка, така и за барабанни спирачки Volvo Z-cam (за избран диапазон от конфигурации на мостовете и височини на шасито). Модернизирайте спирачната система, като добавите пакета EBS Medium или някоя от допълнителните опции.

    EBS MEDIUM

    В допълнение на пакета EBS Standard, EBS Medium предлага следните функции.

    Контрол на състоянието на EBS

    Контролиране състоянието на EBS посредством електронната система на товарния автомобил TEA2+ и Volvo Tech Tool.

    Помощ при потегляне по наклон

    Спирачките се отпускат, когато се достигне достатъчен въртящ момент от двигателя за задвижване на камиона напред.

    Анализ на износването на спирачните накладки

    Предупреждение за спирачните накладки – изчислява оставащия пробег, който може да бъде изминат с настоящите спирачни накладки. (Само за дискови спирачки.)

    Автоматично освобождаване на паркинг спирачката

    Паркинг спирачката се освобождава, когато водачът натиска педала на газта и скоростният лост е включен (само за скоростна кутия I-Shift).

    ДОПЪЛНИТЕЛНИ ОПЦИИ

    В допълнение на програмните пакети се предлагат следните опции:

    Усъвършенствана спирачна функция за подобряване на стабилността на композицията

    Позволява на водача да зададе постепенно спиране на ремаркето. Тогава спирачката се задейства автоматично и рискът от усукване на ремаркето намалява.

    ESP (електронна програма за стабилност)

    Системата за стабилност на спирачките ги задейства поотделно за всяко колело, като по този начин осигурява стабилност за цялата композиция и противодейства на усукването, преобръщането и люлеенето на ремаркето. ESP изпълнява законодателните изисквания за електронен контрол на стабилността на автомобила и се предлага за автомобили с 2 или 3 моста.

    Светлини при аварийно спиране

    При рязко спиране при скорости над 50 км./ч. спирачните светлини мигат четири пъти в секунда.

    Хидравличен ретардер

    Компактен ретардер, монтиран на предавателната кутия, с максимален ефект 440 кВт.

    Изтегляне

    Спецификации на шаситата

    Изтегляне на пълните спецификации на шасито като PDF файл. Изтегляне(PDF, 2.7 MB)
    Свържете се с местен дилър

    Харесва ли ви? Шофирайте го

    Единственият начин да получите реални впечатления от динамичното ново шаси е да седнете зад волана. Ключовете са у местния дилър на Volvo Trucks.

    Свържете се с местен дилър