Спецификации на шасито за Volvo FH

  • Височини на шасито
  • Макс. натоварване на предния мост
  • Задно окачване
  • Височини на прикачване, влекачи
  • Тегличи
  • Резервоари за гориво
  • Резервоари за АdBlue
  • Лафети
  • Независимо предно окачване
  • Volvo Dynamic Steering
  • Спомагателни оси, разположени след задвижващия мост
  • Спомагателни оси, разположени пред задвижващия мост
  • Спирачки

Височини на шасито

X-Low (влекач) приблизително 810 мм
Ниско приблизително 850 мм
Средно приблизително 900 мм
Високо приблизително 1 000 мм
X-High приблизително 1 200 мм

Максимално натоварване на предния мост (тона)

  Въздушно Ресорно
Много ниско 7.5 -
Ниско 8 -
Средно 9* 9
Високо 9 10/18**
X-High - 10/20**
* С индивидуално предно окачване 8.5
** С двойни предни мостове (FAA20/FAA21)

Задно окачване

Тип Мостове Окачване Натоварване на основните/спомагателните мостове Редукция Спомагателни мостове
Единичен          
RAD-L90 4×2 Ресорно/многолистово 13 тона Единична/редукторна главина  
RAD-GR 4×2 Въздушно 11,5/13 тона Единична/редукторна главина  
RAD-G2 4×2 Въздушно (за строителството) 13 тона Редукторна главина  
           
Спомагателен мост          
RADT-AR 6×2/8×2 Параболично 19/21 тона Единична/редукторна главина Задно разположен спомагателен мост (фиксиран)
RADT-GR 6×2/8×2 Въздушно 19/20,5/22,5/23 т Единична/редукторна главина Спомагателен мост, разположен зад задвижващия мост (фиксиран/управляем/самостоятелен управляем мост)
RAPD-GR 6×2 Въздушно 19/22 тона Единична/редукторна главина Предно разположен спомагателен мост (фиксиран/активно управляем)
RADD-G2 6×4/8×4 Въздушно (за строителството) 21/23/26 тона Единична/редукторна главина  
RADD-BR 6×4/8×4 Параболично 21 тона Единична/редукторна главина  
RADD-TR1 6×4/8×4 Параболично/конвенционално ресорно 23/26 тона Единична/редукторна главина  
RADD-TR2 6×4/8×4 Конвенционално ресорно 26/32 тона Редукторна главина  
RADD-GR 6×4/8×4 Въздушно 21/23/26 тона Единична/редукторна главина  
RAPDT-GR 8×2 Въздушно 27/30/30,5/31,5/32 тона Единична/редукторна главина Спомагателен мост, разположен пред задвижващия мост (управляем) + спомагателен мост, разположен зад задвижващия мост (фиксиран/управляем)
RADDT-GR 8×4/10×4 Въздушно 27/33/36 тона Единична/редукторна главина Спомагателен мост, разположен зад задвижващия мост (управляем)
RAPDD-GR 8×4 Въздушно 27/30,5/32/35 тона Единична/редукторна главина Спомагателен мост, разположен пред задвижващия мост (управляем)
RADDT-G2 8×4/10×4 Въздушно (за строителството) 27/33/36 тона Единична/редукторна главина Спомагателен мост, разположен зад задвижващия мост (управляем)

Височини за прикачване на лафета

Задвижване Височина шаси Окачване Височина на рамата Височина на лафета* Гума Мин. височина на прикачване Номинална височина при движение**
4×2 Много ниско RAD-GR 266 140 295–55 867 912
  Много ниско RAD-GR 266 140 295–60 887 932
  Ниско RAD-GR 266 140 315–60 955 1015
  Средно RAD-GR 266 140 315–70 1014 1075
  Средно RAD-GR 300 140 315–70 1031 1092
  Високо RAD-GR 266 140 315–80 1056 1147
  Високо RAD-GR 300 140 315–80 1090 1164
6×2 Ниско RADT-GR 266 160 315–60 975 1035
  Средно RADT-GR 266 160 315–70 1034 1095
  Средно RADT-GR 300 160 315–70 1051 1112
  Високо RADT-GR 300 150* 315–80 1160 1234
  Средно RAPD-GR 266 160 315–70 1034 1095
  Средно RAPD-GR 300 160 315–70 1051 1112
  Високо RAPD-GR 266 160 315–80 1076 1167
  Високо RAPD-GR 300 160 315–80 1110 1184
6×4 Високо RADD-GR 300 150* 315–80 1173 1234
8×4 Високо RAPDD-GR 300 160 315-80 1137 1207
* +60 милиметра височина за монтиране
** Приблиз. височини

Тегличи
Централно монтиран, частично монтиран от долната страна и монтиран от долната страна теглич за ремарке с централна ос. Тегличите позволяват монтиране на интервали от 25 милиметра.

Резервоари за гориво
Алуминиеви или стоманени резервоари с вместимост от 150 до 900 литра. Максималната вместимост за гориво е 1 480 литра за влекач 4×2.

Резервоари за AdBlue
Обем от 32 до 100 литра. Помпата за AdBlue е вградена в модула на резервоара за AdBlue. Пластмасови.

Лафети
Сертифицираният монтаж позволява натоварване до 36 тона. В гамата е включен стандартен по ISO лафет с L-образни профили на различна височина, което позволява значителна свобода на избора. Монтираният посредством фланец лафет е вариант с ниско тегло, тъй като не изисква допълнителна метална плоча за прикрепване. Височината на седловото прицепно устройство над шасито е от около 140 милиметри. За определени спецификации като опция се предлагат вградено смазване и индикатор на свързването с ремаркето.

Спирачки
EBS (Спирачна система с електронно управление) осигурява първокласна реакция и усещане за спиране, като същевременно осигурява достъп до множество удобни функции. EBS вече се предлага както за дискови спирачка, така и за барабанни спирачки Volvo Z-cam (за избран диапазон от конфигурации на мостовете и височини на шасито). Модернизирайте спирачната система, като добавите пакета EBS Medium или някоя от допълнителните опции.

Индивидуално предно окачване
Индивидуалното предно окачване позволява движение на предните колела вертикално независимо едно от друго, което осигурява изключително добри характеристики на управляемост. Предлага се за конфигурации 4×2 и 6×2 и има товароносимост 8,5 тона. Индивидуалното предно окачване вече може да се комбинира и с Volvo Dynamic Steering.

Volvo Dynamic Steering
Активна кормилна система с наслагване на въртящия момент. Осигурява по-голяма сила върху кормилното управление при ниски скорости, намалява отката на волана и го задържа в положение точно напред при спиране върху повърхности с разпределено триене. Воланът се връща автоматично в неутрално положение при движение както напред, така и назад.
Volvo Dynamic Steering вече се предлага за всички конфигурации на мостовете – включително да тези с двойни предни мостове. Предлага се в комбинация с индивидуално предно окачване.

Повдигане на тандемния мост
Дава възможност за изключване и повдигане на най-задния двигателен мост с цел намаляване на разхода на гориво и радиуса на завой. Чрез натискане на бутон на арматурното табло водачът може да повдигне моста, когато товарният автомобил е без товар. Когато автомобилът е натоварен, мостът автоматично се спуска и се включва.
Повдигането на тандемния мост се предлага за конфигурации 6×4 и 8×4 (с тандемен спомагателен мост), оборудван с дискови спирачки.

Задно разположени спомагателни мостове
Предлагат се в няколко конфигурации – фиксирани с единични или сдвоени колела, самоуправлявани или активно управлявани. Натоварване на мостовете: 7,5, 9,5 или 10 тона.

Предно разположени спомагателни мостове
Предлагат се във фиксирани и активно управлявани варианти, както за влекачи, така и за шаси кабини. Натоварване на мостовете: 7,5 или 9 тона.

EBS MEDIUM

Контрол на състоянието на EBS
Контролиране състоянието на EBS посредством електронната система на товарния автомобил TEA2+ и Volvo Tech Tool.

Помощ при стартиране по наклон
Спирачките се освобождават само при наличие на достатъчен въртящ
момент за задвижване на камиона напред.

Анализ на износването на спирачните накладки
Предупреждение за спирачните накладки – изчислява оставащия пробег, който може да бъде изминат с настоящите спирачни накладки. (Само за дискови спирачки.)

Автоматично освобождаване на паркинг спирачката
Паркинг спирачката се освобождава, когато водачът натиска педала
на газта и скоростния лост е включен (само за скоростна кутия I-Shift).

ДОПЪЛНИТЕЛНИ ОПЦИИ

Усъвършенствана спирачна функция за подобряване на стабилността на композицията
Позволява на водача да зададе постепенно спиране на ремаркето. Тогава спирачката се задейства автоматично и рискът от усукване на ремаркето намалява.

ESP (Електронна програма за стабилност)
Системата за стабилност на спирачките ги задейства поотделно за всяко колело, като по този начин осигурява стабилност за цялата композиция и противодейства на усукването, преобръщането и люлеенето на ремаркето. ESP изпълнява законодателните изисквания за електронен контрол на стабилността на автомобила и се предлага за автомобили с 2 или 3 моста.

Светлини при аварийно спиране
При рязко спиране при скорост над 50 км/ч спирачните светлини мигат четири пъти в секунда.

Хидравличен ретардер
Компактен ретардер, монтиран на предавателната кутия, с максимален ефект 680 кВт.

Изтегляне

Спецификация на шасито

Изтегляне на пълните спецификации на шасито като PDF файл.

Изтегляне(PDF, 2 MB)
Свържете се с местен дилър

Харесва ли ви? Шофирайте го

Единственият начин да получите реални впечатления от динамичното ново шаси е да седнете зад волана. Ключовете са у местния дилър на Volvo Trucks.

Свържете се с местен дилър