Как I-Shift с два съединителя помага на италианската транспортна фирма Sartori да пести гориво по трудните планински пътища

В хълмистите северни области на Италия семейната транспортна компания Sartori Trasporti се нуждае от автомобили, които комбинират висока ефективност с нисък разход на гориво. Те са намерили перфектното решение – Volvo FH с I-Shift с два съединителя.

Основателят на Sartori Trasporti, Джорджо (вляво) с дъщеря си Кристиана, сина си Енрико (вдясно) и съпругът на Кристиана – Федерико.

Когато Джорджо Сантори, патриархът на компанията Sartori, е започнал бизнеса си с триколесна камионетка преди петдесет години, той изпитвал истинска страст към товарните автомобили. Скоро влязъл във връзка с фирми, които се нуждаели от помощ при превоза на части за двигатели и на кожа, и оттогава насам е укрепил силното си сътрудничество с най-престижните италиански и международни марки луксозни кожени изделия.

Sartori Trasporti извършва дейността си в Италия и прави превози основно между провинция Виченца, където е разположена централата й, и Тоскана, където доставя стоки на клиентите си.

Sartori Trasporti извършва дейността си в Италия и прави превози основно между провинция Виченца, където е разположена централата й, и Тоскана, където доставя стоки на клиентите си.

Днес Джорджо управлява фирмата заедно със сина си Енрико, който се занимава с автопарка, поддръжката и логистиката на товарите, и с дъщеря си Кристиана, която се грижи за планирането и административната работа. Съпругът на Кристиана, Федерико, също е включен в бизнеса на фирмата и членовете на семейството прекарват много от времето си в централата на фирмата в Арциняно.

„Мисля, че да имаш семейна фирма е голямо предимство, особено ако сте единни като нас. Естествено има моменти на „сътресения“, но винаги се движим напред без прекалено много трудности“, казва Джорджо Сантори.

Още от създаването си Sartori Trasporti е поставила ударението главно върху качеството, прецизността и точността, като започва рано да използва товарни автомобили Volvo за доставките си. Днес автопаркът им се състои от около 29 товарни автомобила, 16 от които са Volvo.

Тъй като пътуваме много по планински пътища, се нуждаем от автомобили, които предлагат ефективност, но имат нисък разход на гориво.

Сутрин и привечер на площадката на Sartori е много натоварено, когато се извършва товарене и разтоварване на автомобилите.

Сутрин и привечер на площадката на Sartori е много натоварено, когато се извършва товарене и разтоварване на автомобилите.

Всеки ден от 6 до 8 часа сутринта и в края на деня товарните автомобили се нареждат на опашка пред портала на фирмата Sartori за товаро-разтоварни операции. Впечатляващата вихрушка от товарни автомобили с вилкоповдигачи прилича на ято колибри, прелитащо от склада до каросериите на чакащите полуремаркета. Синът Енрико ръководи този деликатен етап от товаренето и разтоварването на товарните автомобили заедно със зет си Федерико.

„Товарим автомобилите в зори, тъй като трябва да тръгнем рано, за да изминем разстоянието за най-малкото възможно време, така че да удовлетворим изискванията на нашите клиенти по отношение на складовете. Освен това имаме водачи, които шофират само през нощта: те тръгват вечерта и пристигат на местоназначението сутринта.“

Точно като баща си, Енрико е любител на товарни автомобили, който изпитва страст към технологията. Той следи с голям интерес всички иновации, предлагани от Volvo Trucks, и е много доволен от последните си покупки – два товарни автомобила Volvo FH с I-Shift с два съединителя, които са доказали, че са перфектни за маршрута си в Тоскана. 

В Sartori Trasporti забелязват, че имат значителна икономия на гориво при използване на I-Shift с два съединителя, когато шофират през хълмисти местности. Двата съединителя са най-подходящи тук, защото при бързите, пъргави смени на предавките, не се губят оборотите на двигателя.

В Sartori Trasporti забелязват, че имат значителна икономия на гориво при използване на I-Shift с два съединителя, когато шофират през хълмисти местности. Двата съединителя са най-подходящи тук, защото при бързите, пъргави смени на предавките, не се губят оборотите на двигателя.

 

„За мен ефективността е 50 процента от печалбите на автомобила. Тя обаче върви ръка за ръка с разхода на гориво, който трябва да е приемлив. Тъй като пътуваме много по планински пътища, се нуждаем от автомобили, които предлагат ефективност, но имат нисък разход на гориво. Благодарение на най-новата скоростна кутия с два съединителя, ние прогнозираме намаления на разходите за гориво от 3 процента в сравнение с предходната версия!“.

В цифри това означава, че товарните автомобили с два съединителя, които пътуват 150 000 километра, сега дават възможност на Sartori Trasporti да разчита на икономия от дизелово гориво на стойност 2500 евро в края на годината. Но това носи полза на бизнеса им и по други начини. 

Товарните автомобили на Sartori Transporti обикновено изминават 150 000 километра годишно. Прогнозата е, че с I-Shift с два съединителя всеки товарен автомобил ще пести по 2 500 евро годишно от гориво.

Товарните автомобили на Sartori Transporti обикновено изминават 150 000 километра годишно. Прогнозата е, че с I-Shift с два съединителя всеки товарен автомобил ще пести по 2 500 евро годишно от гориво.

 

„Прогнозираме, че ще имаме допълнителни икономии само след шест месеца от цялата силова линия на автомобилите, с леко покачване на средната скорост и по-малко износване на гумите, и всичко това благодарение на постоянния въртящ момент на двигателя. Понастоящем тестваме гуми, с които можем да изминем и 400 000 км“, казва Енрико.

Фирмата Sartori понастоящем процъфтява, но пътят пред семейството не винаги е бил лек, особено по време на финансовата криза, която завладя Италия преди няколко години. За щастие семейството е имало свои собствени складове и не е трябвало да плаща никакви наеми; заедно с клиентите си са успели да се справят успешно през този труден период.

Бащата Джорджо на строителната площадка на новата централа на Sartori.

Бащата Джорджо на строителната площадка на новата централа на Sartori.

„Като се има предвид фактът, че нашите финансови трудности бяха свързани с техните, работехме заедно, рамо до рамо. Връзките, които имаме с някои от тях са дълготрайни, защото те са стартирали бизнеса си заедно с баща ми. Това задейства едно колело на късмета и фундаменталната идея за взаимопомощ“, обяснява Кристиана Сартори.

Днес финансовата криза изглежда далече и всички съставки за бъдещ растеж на семейния им бизнес са налице. Семейство Sartori вече инвестират в бъдещето си, като строят новата си централа точно до Арциняно; тя ще подслони обединението на Sartori Trasporti и Velo Trans SRL – фирма, в която те имат 51 процента собственост.

„Събирането на двете ни фирми заедно, на едно място, разположено на площ от 10 000 квадратни метра ще улесни работата, ще оптимизира пространството и ресурсите и ще подобри още повече предоставяните от нас услуги. Планираме да се преместим през идната пролет“, казва Джорджо Сантори с доволна усмивка.

SARTORI TRASPORTI SRL

Основана: 1966 г.
Собственост: Джорджо Сантори. Семейство Сартори притежава и 51 процента от фирмата за превози Velo Trans SRL.
Централа: Арциняно, Виченца.
Брой служители: 36 (включително водачите).
Курсове: Превоз на стоки на трети страни, по-специално всякакви видове кожа, химически продукти, текстил и машини. Фирмата е сертифицирана по UNI EN ISO 9001:2008 от 1996 г.
Брой товарни автомобили Volvo: 16.
Характеристики: Всички влекачи Volvo от последно поколение са оборудвани с I-Shift с два съединителя, с кабини с две легла и според усъвършенствани спецификации (Volvo Dynamic Steering, Система за поддръжка на движението в пътна лента и Предупреждение за сблъсък с аварийна спирачка).
Разход на гориво: 35 литра/100 км при пътувания до Тоскана - 28 литра/100 км при пътувания до Кампаня.
Пазарът: Sartori Trasporti извършва дейността си в Италия и прави превози основно между провинция Виченца, където е разположена централата й, и Тоскана, където доставя стоки на клиентите си. Тъй като фирмата доставя и химикали за обработка на кожи до различни фабрики, ремаркетата почти никога не пътуват празни.