Ключът е наличието на добре организиран процес, където всеки отделен детайл и действие са създадени за максимална скорост прецизност и ефективност.
„Важно е всичко да работи заедно“, казва Паулина Лундгрен, ръководител екип, Технологична подготовка на производството, Оформление на кабината. „Всичко трябва да работи безпроблемно: техническите решения, планирането на производството, доставката на материали и начинът на работа на оператора. Всичко трябва да е перфектно.“
Производството започва само със скелета на кабината, който е произведен и боядисан в завода за кабини на Volvo Trucks в Умеа, Северна Швеция, преди да бъде превозен с влак до завода Туве в Гьотеборг. Персоналът подготвя кабината за основната линия за монтаж, като сваля пластината на арматурното табло и предния капак. След това кабината се подава на основната линия за монтаж, по която ще се движи със скорост един метър в минута.
Кабината ще премине през 56 различни работни станции, където персоналът разполага средно с 5,5 минути, за да свърши работата си, преди кабината да тръгне към следващата станция. Всичко е внимателно проектирано и конструирано, за да се осигури максимална ефективност и бързина, като всички необходими инструменти и части са разположени възможно най-близо и удобно. Безопасността и ергономичността също са изключително важни, като персоналът разполага с множество подемни и помощни приспособления.
„Всички станции са създадени така, че на тях да може да работи всеки“, казва Паулина Лундгрен.
Линията за монтаж е със структура, подобна на рибена кост: една основна линия в средата с по-малки линии отстрани за предварителен монтаж на по-големите модули. Що се отнася до арматурното табло, има дори линии за още по-предварителен монтаж преди предварителния монтаж: отделните компоненти се сглобяват заедно, за да се получат малки модули, които след това се сглобяват до завършено арматурно табло и то след това се монтира директно в кабината на основната линия.
Всичко трябва да работи безпроблемно: техническите решения, планирането на производството, доставката на материали и начинът на работа на оператора. Всичко трябва да е перфектно.
Една кабина се състои следно от 750-900 части. Има обаче около 3 500 различни номера на части и при толкова много различни спецификации на практика всяка кабина е уникална. Процесът е изключително сложен, създаден така, че да ограничи риска от човешка грешка. За да се гарантира например, че хората, които намират части, ще вземат правилните части за всяка кабина, е предвидена система от светоиндикатори, която показва кои части са необходими за следващата кабина. След като всичко е сглобено и придвижено към основната линия, човекът, който намира части, просто натиска един бутон, за да се покаже следващата последователност от светоиндикатори.
Повечето части и компоненти се монтират ръчно. Използват се обаче два робота за монтиране на предните стъкла, страничните прозорци и покривните люкове на кабините на Volvo FH. Всеки от тях повдига стъклото посредством специални вакуумни смукатели и внимателно завърта ръба, така че да дойде под диспенсера на лепило. Различните сензори, обграждащи кабината, гарантират, че тя е точно в правилната позиция за ръцете на робота. Всеки робот е програмиран да разпознава точно кой модел кабина е на линията във всеки даден момент и е калибриран за поставяне на стъклото с допуск 0,1 мм.
На последните станции персоналът проверява всички контролни функции. Кабината е осветена от ярки светлини, за да се провери боята и довършителните обработки на каросерията. След това тя се транспортира до линията за шасита, където се монтира към шасито и силовата линия.