Как се сглобява кабината на товарен автомобил Volvo

На линията за оформлението на кабината в завода за монтаж Туве на Volvo Trucks в Гьотеборг, приблизително 900 части се сглобяват заедно, за да се получи цялостна кабина на товарен автомобил Volvo – и всичко това в рамките на шест часа.

Окончателна инспекция на сглобената кабина.

В края на линията за монтаж на кабината напълно завършената кабина се осветява от ярки светлини, за да се провери боята и довършителните обработки на каросерията.

Паулина Лундгрен.

Паулина Лундгрен, ръководител екип, Технологична подготовка на производството, Оформление на кабината.

Ключът е наличието на добре организиран процес, където всеки отделен детайл и действие са създадени за максимална скорост прецизност и ефективност.

„Важно е всичко да работи заедно“, казва Паулина Лундгрен, ръководител екип, Технологична подготовка на производството, Оформление на кабината. „Всичко трябва да работи безпроблемно: техническите решения, планирането на производството, доставката на материали и начинът на работа на оператора. Всичко трябва да е перфектно.“

Производството започва само със скелета на кабината, който е произведен и боядисан в завода за кабини на Volvo Trucks в Умеа, Северна Швеция, преди да бъде превозен с влак до завода Туве в Гьотеборг. Персоналът подготвя кабината за основната линия за монтаж, като сваля пластината на арматурното табло и предния капак. След това кабината се подава на основната линия за монтаж, по която ще се движи със скорост един метър в минута.

Кабината ще премине през 56 различни работни станции, където персоналът разполага средно с 5,5 минути, за да свърши работата си, преди кабината да тръгне към следващата станция. Всичко е внимателно проектирано и конструирано, за да се осигури максимална ефективност и бързина, като всички необходими инструменти и части са разположени възможно най-близо и удобно. Безопасността и ергономичността също са изключително важни, като персоналът разполага с множество подемни и помощни приспособления.

„Всички станции са създадени така, че на тях да може да работи всеки“, казва Паулина Лундгрен.

Монтиране на предното стъкло.

Използват се два робота за монтиране на предните стъкла, страничните прозорци и покривните люкове на Volvo FH.

 

Линията за монтаж е със структура, подобна на рибена кост: една основна линия в средата с по-малки линии отстрани за предварителен монтаж на по-големите модули. Що се отнася до арматурното табло, има дори линии за още по-предварителен монтаж преди предварителния монтаж: отделните компоненти се сглобяват заедно, за да се получат малки модули, които след това се сглобяват до завършено арматурно табло и то след това се монтира директно в кабината на основната линия.

Всичко трябва да работи безпроблемно: техническите решения, планирането на производството, доставката на материали и начинът на работа на оператора. Всичко трябва да е перфектно.

Паулина Лундгрен

Ръководител екип, Технологична подготовка на производството, Оформление на кабината.

Монтиране на покривен люк.

Всеки робот е калибриран за поставяне на стъклото с допуск от 0,1 мм.

Една кабина се състои следно от 750-900 части. Има обаче около 3 500 различни номера на части и при толкова много различни спецификации на практика всяка кабина е уникална. Процесът е изключително сложен, създаден така, че да ограничи риска от човешка грешка. За да се гарантира например, че хората, които намират части, ще вземат правилните части за всяка кабина, е предвидена система от светоиндикатори, която показва кои части са необходими за следващата кабина. След като всичко е сглобено и придвижено към основната линия, човекът, който намира части, просто натиска един бутон, за да се покаже следващата последователност от светоиндикатори.

Повечето части и компоненти се монтират ръчно. Използват се обаче два робота за монтиране на предните стъкла, страничните прозорци и покривните люкове на кабините на Volvo FH. Всеки от тях повдига стъклото посредством специални вакуумни смукатели и внимателно завърта ръба, така че да дойде под диспенсера на лепило. Различните сензори, обграждащи кабината, гарантират, че тя е точно в правилната позиция за ръцете на робота. Всеки робот е програмиран да разпознава точно кой модел кабина е на линията във всеки даден момент и е калибриран за поставяне на стъклото с допуск 0,1 мм.

На последните станции персоналът проверява всички контролни функции. Кабината е осветена от ярки светлини, за да се провери боята и довършителните обработки на каросерията. След това тя се транспортира до линията за шасита, където се монтира към шасито и силовата линия.

Кабини на линията за сглобяване.

Сглобяване на кабината – Туве

  • 3 500 номера на части, използвани при сглобяване на кабината.
  • 240 оператори работят в зоната за сглобяване на кабината по време на производството.
  • 56 работни станции има в линията за сглобяване на кабината.
  • 5,5 минути е средното време за приключване на работата на всяка работна станция.
  • 6 часа са необходими, за да премине кабината през цялата линия за монтаж.
  • 120 кабини се произвеждат понастоящем в Туве всеки ден.

Свързано съдържание

Там, където се раждат двигателите

Посетете завода за двигатели на Volvo в Шьовде, Швеция, където се създават всички те, и се запознайте с инженерите, които стоят зад технологията Euro 6....

Една минута - Пространството в кабината

През последните години подобренията в дизайна на кабините на Volvo Trucks позволиха увеличаване на вътрешното пространство на Volvo FH с до един кубичен метър. Това създава чувство за по-голямо пространство и простор, като същевременно капацитетът за ...

Една минута - Видимост

По време на движение ограничената видимост влошава сигурността както на водачите, така и на останалите участници в движението По тази причина Volvo Trucks проектира кабините си така, че да сведе до минимум разсейването и да осигури максимална ...

Филтриране на статиите

5 true 5