TRUCKS

По-леки товарни автомобили за по-голям полезен товар

Arclid Transport работи на пазар със силна конкуренция и трябваше да увеличи товароносимостта и да повиши производителността. Чрез инвестиране в специфични транспортни решения, комбинирано с обучение на водачите, мениджърът на автопарка Питър Конуей постигна успешно тези цели.
Питър Конуей, мениджър на автопарк, осъществява контрола върху извършването на основни ремонти в автопарка на Arclid Transport.

Уравнението беше лесно: всеки килограм, спестен от теглото на товарния автомобил, означава един килограм полезен това повече; а всеки допълнителен килограм полезен товар допринася за по-добър краен счетоводен баланс. „Товарен автомобил, който се движи празен или по неефективен начин, означава пари, хвърлени на вятъра“, казва Питър Конуей.

Преди няколко години компанията, за която работи, реши да преобразува бизнеса си. През по-голямата част от историята на Arclid единственият клиент на компанията е родителската компания –семейната фирма Bathgate Group, чиито товарни автомобили превозват пясък от пясъчната кариера на Bathgate Group (Bathgate Silica Sand) в Чешър, Североизточна Англия, до различни точки на Великобритания. Наличието само на един клиент обаче означаваше, че товарните автомобили на компанията понякога правеха празни курсове на връщане.

„Привличането на повече клиенти беше изключително важно за увеличаване на рентабилността ни, но за да успеем трябваше да се приспособим към потребностите на пазара и да осъзнаем по-добре имиджа на марката ни“, обяснява Питър Конуей.

Той и колегите му бяха съвсем наясно, че все по-голям брой компании се нуждаеха от навременни доставки и голям полезен товар. Затова първото задължително нещо за Arclid беше да инвестира в първокласни автомобили, които да отразяват първокласния имидж на марката им като компания, която може да прави доставки до клиентите си точно навреме и с максимална ефективност.

За нас е изключително важно да изготвим спецификацията на автомобила, поръчван за Arclid Transport, а не просто да вземем шаси от склада, така, както е слязло от монтажната линия.

След като присъства на пускането на Volvo FH в Гьотеборг, Швеция, през 2012 г., Питър Конуей разбра, че е намерил подходящия автомобил за бизнеса на Arclid. Ключовата разлика беше по-лекото шаси, което Volvo успя да предложи, но също и нивото на комфорт и безопасност на водача в кабините Volvo, както и високата производителност на двигателите и икономията на гориво.

 

Оттогава приблизително 90 на сто от всички нови попълнения в компанията са автомобили Volvo. Питър Конуей изготвя сам спецификациите на автомобилите и работи в тясно сътрудничество с локалния дилър на Volvo, Томас Харди. Нещо, което не е обичайно за бранша: Сервизите Thomas Hardie обслужват товарните автомобили на Arclid през нощта, което гарантира минимални престои. С тях поддържаме редовен контакт и тесни връзки, когато става дума за планиране на обслужвания, а по време на обслужването на водача се предоставя безплатен транспорт с автомобил.

„За нас е изключително важно да изготвим спецификацията на автомобила, поръчван за Arclid Transport, а не просто да вземем шаси от склада, така, както е слязло от монтажната линия“, обяснява Питър. „Чувстваме, че цялото допълнително тегло работи против това, което се опитваме да постигнем в бизнеса. Ако можем да икономисаме по 100 килограма при всеки автомобил, тъй като повечето от нашите автомобили правят по два курса на ден, това са 200 килограма полезен товар, спечелени от един автомобил на ден. При автопарк от 33 автомобила за период от 12 месеца – разликата е значителна.“

Понастоящем товарните автомобили на Arclid рядко пътуват празни. Благодарение на успешното управление компанията привлича нови клиенти, от които получава задания за превоз на сухи насипни материали от местата на доставка до Bathgate Group.

Volvo поставя отметки във всички квадратчета и всичко, от което имаме нужда, вече е вградено в текущия автомобил.

Питър Конуей е изключително горд от промените, случили се пред очите му в автопарка и бизнеса на компанията. Той самият е започнал кариерата си като водач на товарен автомобил и счита, че е много важно да погледне нещата и отстрани, за да бъде в крак с най-новите модели и технологии. Но инвестирането в най-добрата предлагана технология е само едната страна на монетата и той знае, че добрите водачи също оказват голямо влияние. При всяка доставка на нов товарен автомобил Volvo, инструкторът на водачите от Thomas Hardie посещава Arclid и след като анализира техниката на водача, му предлага съвети за това как може да подобри безопасността и икономията на гориво.

„Искаме да бъдем първокласни, така че е важно както автомобилите, така и персоналът ни да бъдат отражение на репутацията на компанията по отношение на професионализма и качественото обслужване на клиентите. Нашата стратегия не е да бъдем най-евтините на пътя – ние искаме да осигуряваме абсолютната най-добра стойност на това, което клиентите получават за парите си. Така че използваме екип от водачи, които са много добри професионалисти, и инвестираме редовно в обучението на водачите.“

Arclid Transport се старае непрекъснато да увеличава все повече полезния товар и чрез множество подобрения успя да свали още 280 килограма от теглото на най-новото попълнение в автопарка й – три Volvo FH. Значителна промяна представляваше добавянето на олекотен междинен повдигащ се мост от Volvo. (Във Великобритания автомобилите за превоз с тегло над 40 тона трябва да имат три моста). За да намали влиянието върху полезния товар, Arclid Transport по-рано оборудва своите Volvo с олекотен междинен мост от друг производител, който беше с 400 килограма по-лек от стандартен задно разположен спомагателен мост.

Новият олекотен междинен повдигащ се мост от Volvo Trucks обаче е още по-лек с близо 50 килограма. Това не само увеличава още повече полезния товар, но и съкращава времената за изпълнение, тъй като товарният автомобил вече може да бъде доставен директно от завода на Volvo Trucks, а не през трети производител.

„Тъй като повечето от нашите автомобили правят по два курса с товар на ден, ние практически печелим по един тон полезен товар в сравнение с използването на стандартен задно разположен спомагателен мост“, казва Питър Конуей и добавя: „Всъщност решението с олекотен междинен повдигащ се мост от Volvo Trucks е идеално за нас, тъй като слага край на дългите времена за изпълнение и всичко се прави под шапката на Volvo по отношение на гаранцията, наличността на части и т.н. Мисля, че Volvo поставя отметки във всички квадратчета и това, от което имаме нужда, вече е вградено в текущия автомобил.“

 

Arclid Transport

ИСТОРИЯ: Основана през 1972 г. като независим клон в рамките на Bathgate Group. Arclid работеше само за други фирми в рамките на групата, но през последните години започна да работи и за външни клиенти. Днес 50 процента от курсовете на Arclid са за Групата.

УСЛУГИ: Превоз на сухи насипни товари, основно пясък от пясъчната кариера на Bathgate Group в Чешър, Великобритания. Другите товари включват цимент, пръст, доломит, фосфат и сол.