TRUCKS

Съвременно зареждане с гориво

Зареждането на самолетите с гориво изисква специални автомобили. На руските летища, където оборудването трябва да е в състояние да работи дори при дълбок сняг и при температури, достигащи до -50 градуса, е необходимо проектиране на най-съвременно ниво.
Airbus A380 на пистата.
Авиатехнология получава най-често поръчки за отделни автомобили-цистерни като тези, които могат да се видят тук, на най-голямото летище в Русия, Домодедово, в покрайнините на Москва.

Специалното при нашия производствен метод е, че произвеждаме продукти, които не само отговарят на международните стандарти, но и на най-строгите изисквания, валидни за този сектор в Русия“, казва Сергей Аронов, технически директор на фирмата за производство на надстройки ЗАО НПО Авиатехнология, чиито автомобили-цистерни за гориво работят на летищата в цяла Русия и в чужбина.

Авиатехнология е производител на специални автомобили, който излезе на пазара точно по времето, когато Съветският съюз се разпадна и голям брой чужди авиолинии започнаха да летят до Русия и по-нататък, като всички те се нуждаеха от наземна поддръжка с най-високо качество. Първоначално фирмата използваше шасита от руски производители на товарни автомобили, но скоро установи, че те не предлагат пълните технически възможности за целогодишна работа. Тогава фирмата проведе разговори с няколко европейски производители, преди да избере Volvo Trucks като свой нов производител на шасита.

Ежемесечно обслужвам 50 - 60 самолета. Не всеки автомобил може да се справи с такова натоварване без затруднения, но Volvo може.

Сътрудничеството продължава вече десет години и се характеризира с високо ниво на общата работа по създаването на технически решения.

„През първата година от сътрудничеството ние произвеждахме автомобили-цистерни за самолетно гориво за московските летища Шереметиево и Домодедово. Ако разгледаме днес избора, който направихме преди десет години, ще установим, че съвместните ни усилия определено дадоха положителен резултат. Всеки автомобил-цистерна за самолетно гориво, който сме изработили с шаси от Volvo Trucks, продължава да работи на всяко от летищата“, казва Сергей Аронов.

„През първата година от сътрудничеството ние произвеждахме автомобили-цистерни за самолетно гориво за московските летища Шереметиево и Домодедово. Ако разгледаме днес избора, който направихме преди десет години, ще установим, че съвместните ни усилия определено дадоха положителен резултат. Всеки автомобил-цистерна за самолетно гориво, който сме изработили с шаси от Volvo Trucks, продължава да работи на всяко от летищата“, казва Сергей Аронов.

Той е забелязал, че през последните няколко години пазарът е преминал през процес на обединяване, като понастоящем в Европейския съюз са останали осем производители на автомобили-цистерни за самолетно гориво, а в Русия те са само двама.

„Клиентите вече не купуват продуктите с най-ниска производствена цена, както правеха преди. Сега търсят високо качество на разумна цена. В резултат на това спряха да работят с агенти и идват директно при производителите на специални автомобили и оборудване“, обяснява той.

В това отношение Авиатехнология има предимство, тъй като фирмата работи с пълен цикъл – от създаването на чертежите и производството на целия автомобил до изпробването му и предаването на клиента. Освен това тя поддържа тясно сътрудничество както с производителя на шаситата, така и с клиентите, работещи с нейните автомобили. Гъвкавостта на производителя на шаситата например е изключително важна поради тежките технически изисквания и възможностите за интегриране на настройката с шасито, особено по отношение на функциите за безопасност.

Важно е доставяните от Авиатехнология автомобили да идват при крайния оператор с висококачествена оперативна и сервизна поддръжка. „Няма по голяма отговорност от зареждането с гориво на самолет, директно в крилото. Тук по-голямо доверие получават проверените и изпитани марки, като AO Shell & Aerofuels, която работи с автомобилите-цистерни за самолетно гориво на летище Домодедово. Те също имат доверие в нас“, казва Сергей Аронов.

Всеки автомобил-цистерна за самолетно гориво, който сме изработили с шаси от Volvo Trucks, продължава да работи на всяко от летищата.

За AO Shell & Aerofuels покупката през 2008 г. на два автомобила-цистерни за самолетно гориво с шасита на Volvo Trucks за работа на най-голямото летище на Русия – Домодедово, беше първото запознанство на фирмата с чужда марка. Днес всички автомобили-цистерни на фирмата работят с шасита от Volvo, като зареждат с гориво самолетите на десетки авиолинии от Европа, Азия и Америка. Извършва се зареждане с гориво както на реактивни самолети от бизнес класа, така и на самолети с широк фюзелаж, включително на Boeing 787 Dreamliner.

Водачът и оператор на Shell Андрей Попов е получил един от първите два Volvo FM на Домодедово през 2008 г. и не би го сменил за нищо освен за нова версия на абсолютно същия автомобил.

Точно както колегите си, Андрей редовно посещава обучителни курсове за водачи на специализирани автомобили, провеждани от Volvo Trucks, и трябва да издържи успешно изпитите, за да получи лиценз за работа с персонализираното оборудване. Безопасността и качеството са основните приоритети при работата на летище.

„По време на 12-часова смяна с гориво трябва да се заредят 3-4 самолета. Месечно поемам 16 смени. Това означава, че средно обслужвам 50-60 самолета всеки месец. Не всеки автомобил може да се справи с такова натоварване без затруднения, но Volvo може. Фактите говорят сами“, казва той.