Съвременно зареждане с гориво

Зареждането на самолетите с гориво изисква специални автомобили. На руските летища, където оборудването трябва да е в състояние да работи дори при дълбок сняг и при температури, достигащи до -50 градуса, е необходимо проектиране на най-съвременно ниво.

Airbus A380 на пистата.

Авиатехнология получава най-често поръчки за отделни автомобили-цистерни като тези, които могат да се видят тук, на най-голямото летище в Русия, Домодедово, в покрайнините на Москва.

Сергей Аронов.

Сергей Аронов, технически директор на производителя на надстройки ЗАО НПО Авиатехнология.

Специалното при нашия производствен метод е, че произвеждаме продукти, които не само отговарят на международните стандарти, но и на най-строгите изисквания, валидни за този сектор в Русия“, казва Сергей Аронов, технически директор на фирмата за производство на надстройки ЗАО НПО Авиатехнология, чиито автомобили-цистерни за гориво работят на летищата в цяла Русия и в чужбина.

Авиатехнология е производител на специални автомобили, който излезе на пазара точно по времето, когато Съветският съюз се разпадна и голям брой чужди авиолинии започнаха да летят до Русия и по-нататък, като всички те се нуждаеха от наземна поддръжка с най-високо качество. Първоначално фирмата използваше шасита от руски производители на товарни автомобили, но скоро установи, че те не предлагат пълните технически възможности за целогодишна работа. Тогава фирмата проведе разговори с няколко европейски производители, преди да избере Volvo Trucks като свой нов производител на шасита.

Ежемесечно обслужвам 50 - 60 самолета. Не всеки автомобил може да се справи с такова натоварване без затруднения, но Volvo може.

Андрей Попов, водач оператор в AO Shell & Aerofuels

Сътрудничеството продължава вече десет години и се характеризира с високо ниво на общата работа по създаването на технически решения.

„През първата година от сътрудничеството ние произвеждахме автомобили-цистерни за самолетно гориво за московските летища Шереметиево и Домодедово. Ако разгледаме днес избора, който направихме преди десет години, ще установим, че съвместните ни усилия определено дадоха положителен резултат. Всеки автомобил-цистерна за самолетно гориво, който сме изработили с шаси от Volvo Trucks, продължава да работи на всяко от летищата“, казва Сергей Аронов.

Сергей Аронов.

Андрей Попов, водач оператор в AO Shell & Aerofuels.

„През първата година от сътрудничеството ние произвеждахме автомобили-цистерни за самолетно гориво за московските летища Шереметиево и Домодедово. Ако разгледаме днес избора, който направихме преди десет години, ще установим, че съвместните ни усилия определено дадоха положителен резултат. Всеки автомобил-цистерна за самолетно гориво, който сме изработили с шаси от Volvo Trucks, продължава да работи на всяко от летищата“, казва Сергей Аронов.

Той е забелязал, че през последните няколко години пазарът е преминал през процес на обединяване, като понастоящем в Европейския съюз са останали осем производители на автомобили-цистерни за самолетно гориво, а в Русия те са само двама.

„Клиентите вече не купуват продуктите с най-ниска производствена цена, както правеха преди. Сега търсят високо качество на разумна цена. В резултат на това спряха да работят с агенти и идват директно при производителите на специални автомобили и оборудване“, обяснява той.

В това отношение Авиатехнология има предимство, тъй като фирмата работи с пълен цикъл – от създаването на чертежите и производството на целия автомобил до изпробването му и предаването на клиента. Освен това тя поддържа тясно сътрудничество както с производителя на шаситата, така и с клиентите, работещи с нейните автомобили. Гъвкавостта на производителя на шаситата например е изключително важна поради тежките технически изисквания и възможностите за интегриране на настройката с шасито, особено по отношение на функциите за безопасност.

Важно е доставяните от Авиатехнология автомобили да идват при крайния оператор с висококачествена оперативна и сервизна поддръжка. „Няма по голяма отговорност от зареждането с гориво на самолет, директно в крилото. Тук по-голямо доверие получават проверените и изпитани марки, като AO Shell & Aerofuels, която работи с автомобилите-цистерни за самолетно гориво на летище Домодедово. Те също имат доверие в нас“, казва Сергей Аронов.

Всеки автомобил-цистерна за самолетно гориво, който сме изработили с шаси от Volvo Trucks, продължава да работи на всяко от летищата.

Сергей Аронов, технически директор на ЗАО НПО Авиатехнология

Създаване на цистерна за гориво.

Авиатехнология използва само висококачествени сертифицирани материали и компоненти, тъй като цени своята репутация и безопасността.

За AO Shell & Aerofuels покупката през 2008 г. на два автомобила-цистерни за самолетно гориво с шасита на Volvo Trucks за работа на най-голямото летище на Русия – Домодедово, беше първото запознанство на фирмата с чужда марка. Днес всички автомобили-цистерни на фирмата работят с шасита от Volvo, като зареждат с гориво самолетите на десетки авиолинии от Европа, Азия и Америка. Извършва се зареждане с гориво както на реактивни самолети от бизнес класа, така и на самолети с широк фюзелаж, включително на Boeing 787 Dreamliner.

Водачът и оператор на Shell Андрей Попов е получил един от първите два Volvo FM на Домодедово през 2008 г. и не би го сменил за нищо освен за нова версия на абсолютно същия автомобил.

Точно както колегите си, Андрей редовно посещава обучителни курсове за водачи на специализирани автомобили, провеждани от Volvo Trucks, и трябва да издържи успешно изпитите, за да получи лиценз за работа с персонализираното оборудване. Безопасността и качеството са основните приоритети при работата на летище.

„По време на 12-часова смяна с гориво трябва да се заредят 3-4 самолета. Месечно поемам 16 смени. Това означава, че средно обслужвам 50-60 самолета всеки месец. Не всеки автомобил може да се справи с такова натоварване без затруднения, но Volvo може. Фактите говорят сами“, казва той.

Зареждане на самолет.

Всеки товарен автомобил зарежда по 50-60 самолета месечно, от частни реактивни самолети до лайнери с широк корпус, като Boeing 787.

Свързано съдържание

Първият Volvo FH16 в Гърция

Гръцката дългова криза изправи логистичния сектор пред сериозни предизвикателства. Въпреки трудните условия Marinos Vasilopoulos International Transport се развива успешно....

ИТ подходът

Изключително важно е да знаете къде са товарните ви автомобили като местоположение в „реално време“ и какво точно превозват. Това успя да постигне Бен ван Льовен от Frigolanda....

Uptime Express в САЩ

Тейлър Уайт, вицепрезидент на AMX, има много причини да избере Volvo. Една от тях е новият Център за максимален пробег в Грийнсбъро, Северна Каролина, спестяващ на фирмата му време и пари....

Филтриране на статиите

5 true 5