Как електронната търговия променя логистичната индустрия на Китай

Електронната търговия променя не само начина на пазаруване в Китай, но и бранша на логистиката. Внезапно най-важни станаха максималният пробег и ефективността.

Volvo FH се движи в Шанхай

Бързо разрастващият се в Китай отрасъл за електронна търговия е доказано доходен за компании като Sanxiao Logistics.

Електронната търговия променя не само начина на пазаруване в Китай, но и бранша на логистиката. Внезапно най-важни станаха максималният пробег и ефективността.

Китайската електронна търговия превзе заглавията в цял свят, след като през миналата година страната изпревари САЩ, за да се превърне в най-големия в света пазар за електронна търговия. Почти за една нощ легионите от китайски „бели якички“, от модерните младежи до фермерите, започнаха да купуват стоки онлайн. Само за един ден, който счупи всички рекорди, през ноември миналата година китайските потребители подадоха 280 милиона заявки в най-голямата фирма за електронна търговия в страната. Цифровите молове в Китай обаче променят не само начина на пазаруване в страната, но и логистичния сектор.

„Сега вече не става дума толкова за цените, а за превозване навреме на стоките до местоназначението им“, казва Жоу Жили, президент на Sanxiao Logistics.

Жоу Жили седи зад масичка за чай, изработена от корените на 1500-годишно дърво, в офис в околностите на Шанхай. Той налива чай, като спазва традиционния китайски метод, който включва намокрянето и изплакването на чаените листенца, както и неколкократно пръскане на вода в чашките и на масата до постигане на най-добрия вкус. Зад тази масичка за чай Жоу посреща своите доставчици и клиенти.

Ние изградихме марката си чрез нашите товарни автомобили Volvo. Те са надеждни и това е важно, за да сключваш сделки.

Жоу Жили

Президент на Sanxiao Logistics

Жоу Жили

Жоу Жили, основател и собственик на Sanxiao Logistics, оперира с мощен автопарк с 500 товарни автомобила.

На пръв поглед Жоу Жили изглежда съвсем традиционно. Още през 7 век държавниците от династията Танг пиели чай и приемали посетители на подобни масички. С кръглото си лице и сресаната си черна коса той напомня на друга историческа фигура, Мао Дзе Дун, чиито лик все още украсява обществените места и банкнотите в Китай.

Всъщност Жоу е доказателство за огромните промени, които преобразуваха съвременен Китай през последните тридесет години.

Преди Жоу е живял на село в една от най-бедните области на Китай, но в началото на 90-те години събрал пари от приятели и роднини, за да купи и шофира първия си товарен автомобил.

„Първата нощ бях толкова щастлив, че спах в камиона“, казва Жоу с широка усмивка.

Оттук той си пробива път нагоре с работа, за да стане мениджър на автопарк в Sanxiao, която тогава е държавна фирма. Когато поделението за логистика на фирмата се отделя, за да се създаде независим логистичен оператор, Жоу става президент.

Днес Sanxiao Logistics е разрастваща се фирма, която управлява над 20 логистични центъра в Китай и разполага с автопарк от товарни автомобили с мощност 500 к.с., включително все по-нарастващ брой товарни автомобили Volvo. Жоу е купил първия нов Volvo FH, продаден в Китай. Сега той притежава осем товарни автомобила FH от новата гама на Volvo.

Неговата фирма е пример и за това колко бързо се адаптират към промените в Китай дори големите фирми.

Невероятно е, че преди шест месеца Sanxiao Logistics почти не е извършвала доставки за електронна търговия. Днес те заемат повече от 50 процента от бизнеса й.

Товарните автомобили Volvo изиграха важна роля за този обрат, казва Жоу Жили: „Ние изградихме марката си чрез нашите товарни автомобили Volvo. Те са надеждни и това е важно, за да сключваш сделки.“

Жоу Жили си налива чай

Жоу Жили седи зад масичка за чай, изработена от корените на 1500-годишно дърво, в своя офис в околностите на Шанхай.

Развиването на бизнес в голяма, процъфтяваща икономика като тази на Китай може да изглежда относително лесно. Но въпреки големината на пазара и бързия икономически растеж в страната транспортната индустрия страда от излишен капацитет и неефективност – в резултат много превозвачи трябва да се борят, за да изкарват пари.

Благодарение на важните инфраструктурни проекти, подкрепяни от правителството, чиято реализация започна, за да се ограничи влиянието в Китай на глобалната финансова криза, пазарът на товарни автомобили се увеличи значително, като достигна 1,3 милиона продажби през 2010 г.

Днес по пътищата на Китай няма недостиг на товарни автомобили. В резултат товарните автомобили често стоят без работа извън градовете и чакат товарите си, a една трета от тях се връщат празни, след като са направили доставката.

За Sanxiao Logistics ключът към рентабилността на този изпълнен с рискове пазар е фокусирането върху доставката на стоки с висока стойност, включително на продукти, които се продават чрез електронна търговия, и поемането на курсове, които трябва да бъдат изпълнени точно навреме.

Според моята философия трябва да ръководим промените, а не просто да ги следваме.

Жоу Жили

Президент на Sanxiao Logistics

За да повиши ефективността и да се справи с трудностите в този бизнес, Sanxiao привлича таланти, включително настоящият мениджър на автопарка на фирмата, който е натрупал опит в логистичната дейност в мултинационалната TNT. Макар че мнозина от неговите конкуренти използват много усилено товарните си автомобили, докато двигателите им престанат да работят ефективно или претърпят авария на пътя, Sanxiao инвестира в сервизни договори Volvo Gold за всичките си автомобили Volvo, за да си гарантира максимален пробег и нисък разход на гориво.

„Тези дни очакваме товарните ни автомобили да достигнат 40 000 км месечно: те се движат непрекъснато“, казва Жоу.

Отчасти,именно огромните размери на Китай дадоха възможност за бурно развитие на електронната търговия в страната. Посредством Интернет жителите на отдалечените западни райони могат вече да получават достъп до същите модни стоки като живущите в космополитния Шанхай.

Покриването на толкова голям пазар е предизвикателство. но същите тези големи разстояния са дали възможност на Sanxiao да процъфти. Точно при тези дълги пътувания се изплаща инвестицията на фирмата в автомобили, осигуряващи висока горивна ефективност и максимален пробег. Например първият нов черен FH, закупен от фирмата, изминава 4 000 километра по маршрута си от Шанхай от далечните западни райони на Китай.

Самият Жоу не се притеснява от предизвикателствата при разрастването на дейностите. „Предизвикателствата представляват и възможности“, подчертава Жоу. „Според моята философия трябва да ръководим промените, а не просто да ги следваме.“

 

Жоу Жили с товарен автомобил Volvo.

Само за шест месеца доставките за електронна търговия нараснаха от буквално нула до над 50 процента от бизнеса на Sanxiao.

АВТОПАРКЪТ

Навсякъде Volvo

Автомобили:  8 FH 440 6×2 влекача, 6 FH 480 6×2 влекача и 8 FH 460 6×2 влекача от новата гама.
Работна среда: Пътувания на дълги разстояния, при които се минава през всички видове климат. Южната част на Китай е с полутропически климат, а в Северозападен Китай температурите може да паднат до –20 °C.
Приложения: Всички товарни автомобили Volvo имат I-shift и две легла за пренощуване. Осемте влекача FH 460 6×2 притежават също и усъвършенствани функции, като Volvo Dynamic Steering, система за поддръжка на движението в пътна лента и адаптивен круиз контрол.
Разход на гориво: 37 литра/100 км при автомобили с бруто тегло на композицията от 55 тона.

Свързано съдържание

ИТ подходът

Изключително важно е да знаете къде са товарните ви автомобили като местоположение в „реално време“ и какво точно превозват. Това успя да постигне Бен ван Льовен от Frigolanda....

Uptime Express в САЩ

Тейлър Уайт, вицепрезидент на AMX, има много причини да избере Volvo. Една от тях е новият Център за максимален пробег в Грийнсбъро, Северна Каролина, спестяващ на фирмата му време и пари....

Първият Volvo FH16 в Гърция

Гръцката дългова криза изправи логистичния сектор пред сериозни предизвикателства. Въпреки трудните условия Marinos Vasilopoulos International Transport се развива успешно....

Филтриране на статиите

5 true 5